Overslaan en naar de inhoud gaan

Camelot past na klachten huurcontracten aan

Image

Camelot heeft besloten haar huurcontracten aan te passen. Huurders betalen geen voorschot meer voor de eindschoonmaak. Over de afrekening van de servicekosten volgt voortaan overleg met de bewonerscommissies. Ook mogen huurders vaker zelf schades herstellen.

Het management, zo verklaart Camelot, heeft de afgelopen maanden in onder meer Amsterdam gesprekken gevoerd met huurders, opdrachtgevers, lokale politici en belangenorganisaties, als stichting !Woon om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren. In deze gesprekken is de wens uitgesproken om niet langer een voorschot van honderd euro voor de eindschoonmaak in rekening te brengen. Camelot geeft hier gehoor aan. Een andere vraag betrof de kosten voor schade en vervangingen. Ook hier onderneemt Camelot actie en komt er een uniforme lijst om kosten voor het herstellen van schade of vervangingen beter inzichtelijk te maken. Ook krijgen huurders meer ruimte om zelf schade te herstellen.

“We zijn blij dat Camelot aangeeft dat ze de kwaliteit en service willen verbeteren”, zegt Tjerk Dalhuisen van stichting !Woon. “We hebben de belangrijkste klachten samen doorgenomen. Camelot belooft beterschap. Goed dat de kostenpost over de eindschoonmaak is geschrapt, dat is een eerste stap. Het is ook goed dat ze het gesprek aangaan met de bewonerscommissie van de verschillende panden. Heldere communicatie en een transparante en correcte afrekening van de servicekosten zijn voor ons en veel bewoners een volgend belangrijk punt."